Indagar para aprender Historia

Avui també comparteixo l’activitat HISTORIEM basada en el mètode històric i l’ús de fonts primàries/secundàries per treballar el tema “Què és la Història?”

En general les Ciències Socials són considerades com a matèries centrades en allò memorístic o anecdòtic, allunyades totalment del mètode científic. Aquesta activitat té a veure amb l’observació, la formulació de preguntes i la indagació i està dissenyada per a alumnat de 2n d’ESO.

Captura de pantalla 2014-01-04 a la(s) 12.54.53

Fonts cedides pel fons documental del AMMV

Producte final: exposició oral i línia temps.
Procés: observació, formulació de preguntes, anàlisi, contextualització i valoració de fonts materials, escrites i iconogràfiques.

+: Emoció per la investigació històrica, canvi de percepció, descoberta autònoma de fets passats, alumnes actius i compartint les seves suposicions. Construcció de coneixement i reflexió crítica sobre la importància de contrastar informacions.

Captura de pantalla 2014-01-03 a la(s) 22.31.05: Un cert caos d’aula.  Disposició en grups de 4-5. S’ha previst una activitat més manipulativa per als alumnes de diversitat que consisteix en l’elaboració d’un eix cronològic de les etapes de la història. Per tant també cal preveure materials.

Trobareu l’activitat a: Historiem
També podeu llegir-la a Cuadernos de Pedagogía, Nº439, 2013, pàgs. 26-29.
Comparteixo les fitxes d’anàlisi (en castellà). El format cal millorar-ho!

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s